Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 30 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Studie Boskovické spojky
Jung, Jiří ; Sobotka, Lukáš (oponent) ; Říha, Tomáš (vedoucí práce)
Práce řeší návrh tzv. Boskovické spojky, tedy tratě umožňující přímou jízdu vlaků z Brna do Boskovic mimo železniční stanici Skalice nad Svitavou. V rámci práce je navržena vlastní trasa spojky včetně napojení do traťového úseku Rájec-Jestřebí – Skalice nad Svitavou a Skalice nad Svitavou – Boskovice.
Dynamická analýza koleje
Kulich, Pavel ; Salajka, Vlastislav (oponent) ; Plášek, Otto (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá analytickým popisem dynamické soustavy vozidlo - kolej. Jsou popsány základní analytické modely koleje, které jsou následně rozšířeny za účelem přesnějšího popisu dynamických jevů při průjezdu vozidla. Cílem práce je sestavení modelu, který co nejvěrněji popisuje dynamické jevy v koleji. Sestavené modely jsou kvalitativně porovnány s daty naměřenými v terénu.
Rekonstrukce železniční tratě Stará Paka - Trutnov v km 82,886-85,65 včetně technologie prací
Diblík, Milan ; Sobotka, Lukáš (oponent) ; Svoboda, Richard (vedoucí práce)
Úkolem práce je rekonstrukce železniční jednokolejné tratě 510A Trutnov hl. n. – Chlumec n. C. v km 82,886 – 85,65. Práce obsahuje geometrickou úpravu parametrů koleje a rekonstrukci železničního svršku. Součástí práce je dále také řešení železničních přejezdů podle platných právních předpisů. V rámci rekonstrukce bude navržena také obnova stávajícího odvodnění tratě a technologie práce.
Dynamická analýza koleje
Mojžíšek, Dominik ; Salajka, Vlastislav (oponent) ; Plášek, Otto (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá popisem soustavy vozidlo - kolej. Jsou popsány základní analytické modely koleje. Následně jsou vytvořeny modely metodou konečných prvků simulující průjezd nápravy vozidla. Cílem práce je sestavení modelu, který co nejpřesněji popisuje dynamické jevy v koleji. Výsledky modelu jsou porovnány s naměřenými daty v terénu. Dalším cílem práce je zjištění závislosti průřezových charakteristik na srovnaném ojetí kolejnice a následně na průhybu koleje.
Rekonstrukce železniční tratě Týniště nad Orlicí - Letohrad v km 75,55 -78,7 včetně technologie prací
Král, Vladimír ; Pur, Kamil (oponent) ; Svoboda, Richard (vedoucí práce)
Práce se zabývá úpravou geometrických parametrů koleje a rekonstrukcí železničního svršku v úseku km 75,55 – 78,7. Úsek se nachází na trati Týniště nad Orlicí - Letohrad. Další částí práce bude rekonstrukce odvodnění, návrh technologie prací, řešení přejezdů a nástupiště.
Návrh modernizace železniční stanice Čadca
Juchelková, Lenka ; Šestáková,, Janka (oponent) ; Plášek, Otto (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá návrhem modernizace železniční stanice Čadca. Obsahem této práce je návrh rekonstrukce zhlaví, zvýšení rychlosti v hlavních kolejích na 140 km/h, odstranění úrovňových přechodů pro cestující na nástupiště a úprava šířkového uspořádání nástupišť pro bezpečný pohyb osob se sníženou schopností pohybu a orientace.
Návrh rekonstrukce železničních stanic Ždírec nad Doubravou a Hlinsko v Čechách
Fabiánová, Lucie ; Vacek, Josef (oponent) ; Hruzíková, Miroslava (vedoucí práce)
Cílem diplomové práce je návrh rekonstrukce žst. Ždírec nad Doubravou a žst. Hlinsko v Čechách, tak aby umožňovala přístup pro osoby s omezenou schopností pohybu a orientace. Vyřešení a úprava kolejiště (zekonstrukce zhlaví), navržení rekonstrukce železničního spodku a odvodnění stanic.
Rozvoj skluzových vln v obloucích malých poloměrů
Valehrach, Jan ; Kohout,, Martin (oponent) ; Lidmila,, Martin (oponent) ; Plášek, Otto (vedoucí práce)
Vlivem provozu dochází k opotřebování a poškozování kolejnic. Se zvyšující se rychlostí kolejových vozidel, s vyšším zatížením tratí, a především v okolí spádových center s vyšší frekvencí spojů se do popředí zájmů správců tratí dostávají vady, které se dříve nevyskytovaly v takové hojné míře nebo nebyly brány jako významné. Nejsou-li tyto vady přímo omezující pro provozuschopnost, jsou v každém případě zdrojem hluku a vibrací. Jednou z vad, vyskytující se na železniční dopravní cestě, jsou vady mikrogeometrie pojížděné plochy hlavy kolejnice. Ve směrových obloucích s poloměrem menším než 600 m, případně 700 m, se na vnitřním kolejnicovém pásu vyskytují vady označované jako skluzové vlny. V obloucích o poloměrech 300 m a méně jsou tyto vlny natolik výrazné, že jsou významným zdrojem hluku a vibrací. Především vibrace mají vliv nejen na okolí tratí, ale i na samotnou trať, neboť jsou příčinou dalších vad v konstrukci koleje. Tato disertační práce se věnuje tématu skluzových vln se zaměřením na sledování vzniku a rozvoje vln v čase. Ověření možnosti sledování rozvoje skluzových vln v čase je základem pro případné budoucí modely predikující rozvoj vad. V rámci řešení dané problematiky byla uskutečněna četná měření geometrických paramaterů koleje a mikrogeometrie hlav kolejnic, konkrétně skluzových vln. Pomocí metod RMS a peak-to-peak byla hodnocena rychlost rozvoje vad v čase a vztah k dalším parametrům koleje. Na základě získaných křivek rozvoje byly odhadnuty intervaly pro další opravné zásahy. Část práce se věnuje nedostatku, resp. přebytku převýšení v souvislosti s rozvojem skluzových vln.
Rekonstrukce železniční tratě Hanušovice - Jeseník mezi km 23,300 a km 26,269
Mikulenka, Lukáš ; Sobotka, Lukáš (oponent) ; Říha, Tomáš (vedoucí práce)
Cílem bakalářské práce je návrh úpravy geometrických parametrů koleje a rekonstrukce železničního svršku jednokolejné železniční tratě Hanušovice - Jeseník v úseku od km 23,300 do km 26,269 (po zv 5 v železniční stanici Horní lipová). Součástí rekonstrukce je také řešení přejezdu P4289 a obnova odvodnění tratě.
Návrh optimalizace traťového úseku Náměšť nad Oslavou – Vladislav v km 36,030 – 39,5
Jaroš, Petr ; Louma, Jaroslav (oponent) ; Plášek, Otto (vedoucí práce)
Předmětem mé bakalářské práce je návrh optimalizace geometrických parametrů koleje, na vybraném traťovém úseku a zvýšení rychlosti na maximální možnou hodnotu. Dále navrhnout optimální skladbu železničního svršku a konstrukci pražcového podloží. Také se budu zabývat návrhem konstrukce u železničních přejezdů.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 30 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.